• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
  • Français
Загальна інформація
Опубліковано 19 листопада 2014 року о 22:20

Вітаємо Вас на консульській частині веб-сторінки дипустанови 

Хотіли б ознайомити Вас з інформацією, яка може стати Вам в нагоді.

Належне забезпечення прав і законних інтересів усіх громадян України за кордоном є пріоритетним завданням державної політики у сфері консульських зносин України з іноземними державами.

Виконуючи це завдання, Департамент консульської служби і закордонні дипломатичні установи України (ЗДУ – посольства, генеральні консульства, консульства) діють у відповідності до положень Конституції, низки спеціальних законів України та нормативно-правових актів Президента й Уряду України, використовують увесь інструментарій міжнародного права.  

Консульський захист у випадках надзвичайних ситуацій надається усім громадянам України, які цього потребують, безвідносно до статусу і мети їхнього перебування за кордоном. Консульські дії вчиняються відповідно до профільного законодавства України.

Із вжитих останнім часом заходів з метою оптимізації консульського обслуговування відзначимо:

  • запровадження в закордонних дипломатичних установах щоденного (5 разів на тиждень) консульського прийому громадян, в т.ч. за надзвичайних обставин – у позаробочий час, а також вихідні та святкові дні;
  • започаткування функціонування цілодобових телефонних «гарячих» ліній для оперативного зв’язку з консулом в разі загрози здоров‘ю, життю чи смерті (номери розміщені на веб-сторінках ЗДУ);
  • функціонування в МЗС при цілодобовому Центрі оперативного реагування телефону «гарячої» лінії - +38 044 238 16 57;
  • регулярне оновлення на веб-сторінках МЗС і ЗДУ довідок з актуальною для громадян України інформацією щодо понад 180 країн світу – про правила поведінки, безпекову ситуацію, умови працевлаштування, надання медичних і соціальних послуг, митні питання, корисні номери телефонів.

З метою отримання максимально детальної інформації з консульських питань пропонуємо уважно ознайомитися з відповідним розділом «Консульські питання» веб-сторінки дипломатичного представництва чи консульської установи у країні, де Ви знаходитися. В такий спосіб Ви зможете завчасно підготувати відповідний сет документів для вчинення потрібної Вам консульської дії. Для отримання консульської послуги заявник особисто звертається в будь-який зручний для нього час в межах годин прийому до установи, на території консульського округу якої він тимчасово перебуває/постійно проживає.

Дотримання запропонованих нижче рекомендацій сприятиме заощадженню Вашого часу в разі потреби отримання «типової» інформації та ефективній допомозі в разі потрапляння в надзвичайні/скрутні ситуації:

  • надавати перевагу відвіданню веб-сторінки (розділ «Консульські питання»)  в разі потреби отримання інформації на кшталт: графік роботи, перелік консульських дій, необхідні для їх вчинення документи від заявника, терміни та тарифи;
  • надсилати звернення електронною поштою в разі потреби надання важливої, на Вашу думку, інформації для консульської посадової особи;
  • практикувати звернення телефоном переважно в разі потреби отримання від консула інструкцій при нетипових/скрутних ситуаціях.

Вашими думками щодо консульської складової діяльності МЗС, роботи консульських працівників центрального апарату, закордонних дипломатичних установ України Ви можете поділитися, надіславши інформацію на електронні адреси:

  • [email protected] – Департамент консульської служби МЗС України

Щодо оскарження дій консульських посадових осіб, які, на Вашу думку, містять прояви корупції, прохання звертатися до Сектору з питань запобігання та виявлення корупції МЗС України

  • [email protected], +38 044 238 15 87 – Сектор з питань запобігання та виявлення корупції МЗС України

Принагідно повідомляємо, що розгляд та опрацювання звернень громадян (пропозиції, заяви, скарги) здійснюється МЗС України, закордонними дипломатичними та консульськими установами України відповідно до Закону України «Про звернення громадян» № 393 від 02.10.1996 р. Громадяни мають право звертатися як у письмовій формі, так і усно зокрема, під час особистого прийому громадян працівниками закордонних дипломатичних установ.

Законом встановлено вимоги (стаття 5) до звернення громадян, яке обов’язково має містити інформацію про заявника (прізвище, ім’я, по батькові, адресу проживання). Письмове звернення підписуються заявником із зазначенням дати. Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження. Згідно з положеннями Закону (стаття 20) термін розгляду звернень громадян становить один місяць з дати їх надходження, а у випадку необхідності здійснення додаткового вивчення, цей термін розгляду може бути продовжено до 45 днів.

Центральний апарат МЗС і закордонні дипломатичні представництва і надалі докладатимуть усіх зусиль з метою виконання завдання, поставленого керівництвом МЗС і української держави - безумовного і максимального використання усіх повноважень і передбачених законодавством механізмів для ефективного захисту прав і законних інтересів громадян України за кордоном.

 Часті питання щодо проблематики з доступом до консульських послуг

                                                           Опубліковано 12 квітня 2024 року о 12:27 

1. Я не можу записатись в е-чергу, бо немає вільних слотів. Що робити?

Від початку повномасштабного російського вторгнення понад 8 мільйонів громадян вимушено залишили територію України та нині тимчасово перебувають в інших країнах світу (більшість — у країнах Європи). Кількість громадян України за кордоном зросла у чотири рази.

Статистика свідчить про вибухове збільшення кількості візитів та звернень до закордонних дипломатичних установ України. Якщо протягом 2021 року було надано 564 779 консульських послуг, то вже у 2022 році ця цифра зросла до 1 063 475 дій (+88%), а в 2023 сягнула 909 024 дій (+60%). 

Пропорційно зросла й кількість роботи, яка зазвичай залишається поза увагою відвідувачів: допомога затриманим, відвідування тюрем та лікарень, захист прав дітей без батьківського піклування, допомога у лікуванні поранених військових, залучення й супровід гуманітарної допомоги й багато іншого. 

МЗС в межах бюджетних та законодавчих можливостей збільшує з початку повномасштабної війни кількість працівників на консульському напрямі, підсилює найбільш завантажені напрями, але покрити весь колосальний обсяг попиту неможливо з об’єктивних причин. 

Станом на кінець 2023 року усю вищезгадану роботу виконувало лише 265 консулів.

Саме з цим пов’язаний дефіцит вільних слотів для запису в електронну чергу в низці закордонних дипломатичних установ.

Попри підсилення установ усіма наявними в умовах воєнного стану ресурсами, наразі на одного українського консула в країнах Європи в середньому припадає 70 000 потенційних заявників. Для порівняння, топ-10 урядів Європи мають від 5 до 14 держслужбовців на 1000 громадян.

Просимо громадян поставитися з розумінням до ситуації, яка склалася внаслідок повномасштабного російського вторгнення. 

Ми працюємо над тим, щоб надати консульські послуги у належному обсязі та вчасно кожному, хто цього потребує, навіть у таких умовах. Для цього ми продовжуємо збільшувати кількість працівників на консульському напрямі, реорганізовувати процеси та цифровізувати консульські послуги для спрощення процедур та скорочення часу їхнього виконання.

Що можна зробити, якщо вам не вдається знайти вільний слот:

  1. Стати в чергу очікування. Система сама сповістить вас, коли хтось скасує свій запис та запропонує зарезервувати його.

  2. У разі термінової потреби сконтактувати з консулами за наявними контактами: номером телефону чи адресою електронної пошти на сайті посольства (Дипломатичні установи | Міністерство закордонних справ України (mfa.gov.ua)).

  3. Якщо ви потрапили у скрутну ситуацію (арешт, затримання, втрата документів тощо), слід звертатися на номер “гарячої” лінії закордонної дипломатичної установи, який розміщено на її вебсторінці.

2. Немає вільних слотів, в який час заходити, щоб "зловити" час?

Якщо доступний час для запису в чергу обраної установи тимчасово відсутній, можна натиснути на кнопку "Запис у чергу очікування". Щойно хтось скасує свій заброньований візит, вільний слот буде запропоновано записаним у черзі очікування - на вашу електронну адресу надійде повідомлення з проханням підтвердити прийнятність запропонованого часу:

  • Якщо вам підходить запропонований час, натискайте на посилання та підтверджуйте свій візит до установи 
  • Якщо запропонований час не підходить, система запропонує слот наступному у черзі очікування 
  • Разом з тим, якщо ніхто не скасує свій запис, то до черги очікування вивільнений слот не потрапить
  • Закордонні дипломатичні установи на регулярній основі додають нові вільні слоти, на які можна записатися

3. Для чого зробили запис в е-чергу через безпечну авторизацію?

Якщо коротко, то задля безпеки й протидії кібершахрайству. 

Ідентифікація потрібна не лише для того, щоб унеможливити зловживання й гарантувати рівний доступ до послуг для всіх відвідувачів, а ще й для впровадження цифровізованих послуг (коли послугу можна отримати дистанційно або частково дистанційно, без необхідності зайвий раз відвідувати консула).

З цією метою МЗС ініціювало запровадження сучасного і безпечого механізму ідентифікації користувачів у новій е-черзі, а вже незабаром очікується також запуск додаткових цифрових сервісів на консульському напрямі.

Новий механізм дозволив вирішити проблеми, які існували з початку повномасштабного вторгнення, коли разом зі збільшенням попиту громадян на отримання консульських послуг за кордоном різко зросла кількість шахраїв, які бронювали слоти в системі для подальшого продажу їх громадянам. Ці люди користувалися важким становищем, у якому опинилися мільйони українців закордоном. 

На момент введення авторизації за використанням Дія/BankID/електронний підпис, в електронній черзі загалом було 35 тисяч записів, з яких 15 тисяч було створено шахраями. Після оновлення е-черги та введення авторизації, в ній налічується в середньому 16 тисяч активних записів (з яких створених ботами чи шахраями записів — нуль). 

Завдяки авторизації, слот може забронювати лише реальна ідентифікована людина. МЗС також планує розширити можливості бронювання слотів для родичів громадян України.

4. У мене немає "Дії", як мені записатись на прийом до консулів?

Дія - державний застосунок, який створений для простого й швидкого отримання державних послуг. Станом на 2024 рік вже понад 20 000 0000 людей, тобто майже 60% дорослих громадян України, були активними користувачами застосунку. Це показник простоти та зручності Дії. Отже, долучайтеся до спільноти користувачів Дії й користуйтеся всіма перевагами держави у смартфоні. 

Як зареєструватися у Дії - Електронна черга | Міністерство закордонних справ України (mfa.gov.ua)

Крім Дії, існують й інші способи електронної ідентифікації відвідувача, якими ви можете скористатися для бронювання слотів у е-черзі. Йдеться про електронні підписи на файловому, хмарному чи інших захищених носіях, сервіс “Дія.Підпис” або  використання ідентифікації за використання BankID НБУ. 

Докладна інформація про всі способи електронної ідентифікації — за посиланням: https://mfa.gov.ua/consul/forua/e-cherga.

5. Я не можу записатись в е-чергу, бо не маю Дія/BankID/електронного підпису. Як можна отримати консульску послугу?

Якщо йдеться про оформлення закордонного паспорта, ви можете отримати цю послугу не лише в посольстві чи консульстві, а й у Центрах ДП “Документ”, які з липня 2022 року почали з’являтися за кордоном.  

Центри обслуговування громадян «Паспортний сервіс» працюють у ФРН (Берлін, Кельн), Республіці Польща (Варшава, Вроцлав, Гданськ, Краків), Іспанії (Мадрид, Валенсія), Словацькій Республіці (Братислава), Турецька Республіка (Стамбул) та Чеській Республіці (Прага). 

Перелік таких Центрів постійно розширюється й доступний за посиланням: https://pasport.org.ua/centers. Запис у чергу до таких центрів не потребує наявності електронного підпису чи Дії.

Водночас у отриманні електронного підпису чи BankID немає нічого складного. Докладно про способи отримання цих інструментів електронної ідентифікації можна дізнатися на сторінці МЗС https://mfa.gov.ua/consul/forua/e-cherga.

Крім того, електронним підписом можна скористатися у багатьох життєвих ситуаціях:

  • найбільше державних послуг доступні на Єдиному порталі державних послуг Дія https://diia.gov.ua/  

  • на порталі Пенсійного фонду (вхід на портал Пенсійного фонду за допомогою Дія.Підпис означатиме автоматичне підтвердження особи пенсіонера і виконання вимог для продовження отримання пенсійних виплат) 

  • на порталі Мін'юсту та в інших державних цифрових сервісах 

  • для віддаленого відкриття рахунків в українських банках тощо

6. Я за кордоном вже давно, тому жоден зі способів отримання електронного підпису для мене не підходить, що робити?

Якщо ви маєте оформлений виїзд на постійне проживання за кордоном та не можете з незалежних причин оформити електронний підпис за допомогою перелічених вище варіантів та зареєструватися в е-черзі, ви можете письмово звертатися на електронну адресу дипломатичної установи з описом ситуації та проханням про встановлення дати та часу візиту без попередньої електронної реєстрації.

Водночас просимо переконатися, що використання такого способу запису не пов’язане з небажанням використовувати створені для отримання підпису опції та альтернативні варіанти отримання послуг.

Просимо також взяти до уваги, що у такому разі консульською посадовою особою буде здійснено перевірку викладених у зверненні обставин відсутності електронного підпису перед тим, як ухвалювати рішення про можливість вчинення необхідної консульської дії у винятковому порядку без запису через е-черги.

З урахуванням наведених обставин роботи просимо поставитися з розумінням, що швидке опрацювання таких запитів істотно ускладнене. Відтак, переконливо просимо вдаватися до цієї опції винятково у разі реальної відсутності можливостей запису у визначеному для всіх порядку електронної ідентифікації.

7. Що робити, якщо я бачу, що в мережі пропонують слоти в чергу за гроші?

Електронна черга дозволяє записатися лише тій людині, яка ідентифікувала себе за допомогою електронного підпису. Відтак такий слот буде містити незмінну інформацію лише про того, хто зробив запис. Очевидно, що такий запис не зможе використати ніхто інший. 

Не підтримуйте шахраїв і не відгукуйтеся на будь-які пропозиції отримати державні послуги за винагороду. Про випадки та/або спроби шахрайства повідомляйте в компетентні органи.

8. Чи можна прийти в живу чергу, якщо неможливо записатися онлайн?

 Прийом відвідувачів у закордонних установах відбувається через запис до електронної черги. Живої черги для прийому не передбачено, оскільки це створить нерівні умови для відвідувачів та призведе до неякісного надання послуг, адже без попереднього запису неможливо спланувати час для якісного та вчасного обслуговування відвідувачів. 

9. Чи можуть працівники відмовити в прийомі за живою чергою, посилаючись, що запис лише онлайн?

Якщо ви звертаєтеся через форс-мажорні обставини (наприклад, викрадено чи втрачено паспорт), консул запропонує дочекатися кінця прийому за записом та спробує допомогти вирішити таку проблему. Якщо ж звернення не форс-мажорне, вам порадять записатися на прийом, як це роблять усі інші відвідувачі.  

10. Як сконтактувати, ящо не відповідають номери телефонів? 

Як правило консультації надаються у певні години, адже консул не може одночасно вести прийом відвідувачів та консультувати телефоном. Відтак радимо ознайомитися з графіком телефонних консультацій, який є на інформаційних ресурсах установи, та контактувати у відповідні години. 

Просимо із розумінням поставитися до великого навантаження на телефонні лінії, інколи додзвонитися може бути справді складно. У такому разі ви можете надіслати звернення на електронну адресу установи.

11. Як сконтактувати, ящо не відповідаютьм на електронну пошту?

Ми працюємо над тим, щоб жодне звернення не залишилося без відповіді. Іноді відповідь може займати час, враховуючи кількість звернень. Просимо поставитися з розумінням, що консульська служба має за кордоном 265 співробітників, які покликані забезпечувати надання послуг та інформаційної підтримки для 8 мільйонів громадян України за кордоном.  

12. Що робити, якщо співробітники консульства ставляться до громадян з неповагою?

Ми закликаємо усіх наших співробітників проявляти повагу до громадян, а громадян — ставитися із повагою до співробітників консульської служби.

У разі, якщо ви зазнали неналежного ставлення, порушення етики спілкування або інших виявів грубої неповаги, ви можете залишити відгук про роботу консула за посиланням: Ми хотіли б Вас почути (google.com).

13. Чи правда, що в е-чергу можна записатися за винагороду?

Електронна черга дозволяє записатися лише тій людині, яка ідентифікувала себе за допомогою електронного підпису. Відтак такий слот буде містити незмінну інформацію лише про того, хто зробив запис. Очевидно, що такий запис не зможе використати ніхто інший.

14.Чи правда, що "чорні посередники", від яких лунають оголошення про продаж місць у черзі, "співпрацюють" з окремими консулами?

 Таких фактів виявлено не було, а сам принцип роботи е-черги не дозволяє подібних зловживань ні стороннім особам, ні працівникам дипломатичних установ. 



       Роз'яснення МЗС щодо відновлення прийому заяв на отримання консульських послуг для окремих категорій громадян 


                                                                           Опубліковано 17 травня 2024 року о 17:32

У зв’язку з завершенням технічної паузи та відновленням прийому заяв від усіх категорій громадян після 18 травня, МЗС надає детальні роз’яснення щодо оновленого порядку отримання консульських послуг згідно з чинним законодавством. Просимо ознайомитися з відповідями на найбільш поширені запитання щодо отримання консульських послуг чоловіками призовного віку (18-60 років)


1. Як тепер відбуватиметься надання консульських послуг чоловікам призовного віку?

З 18 травня чоловіки віком 18-60 років, які перебувають/проживають за кордоном, мають можливість подати заяви на отримання консульських послуг. 

Згідно з новим законодавством, поряд із документами, які необхідні для отримання обраної консульської послуги, такі заявники мають також подати свій військово-обліковий документ у паперовому (ВОД) або електронному вигляді (е-ВОД).

При цьому слід звернути увагу, що паперовий документ можна буде подавати лише до початку роботи електронного кабінету призовника, в якому кожен зможе самостійно сформувати електронний документ.

2. Що таке паперовий військово-обліковий документ (ВОД)?

Паперовим військово-обліковим документом є посвідчення про приписку до призовної дільниці (видається призовникам) або військовий квиток чи тимчасове посвідчення військовозобов’язаного (видається військовозобов’язаним).

Таким чином, призовникам потрібно мати посвідчення про приписку до призовної дільниці, а військовозобов’язаним і військовослужбовцям – військовий квиток або тимчасове посвідчення.

Паперові військово-облікові документи діятимуть лише до моменту запуску електронного кабінету призовника. Після його запуску діятимуть електронні військово-облікові документи, які кожен заявник зможе самостійно сформувати онлайн в електронному кабінеті.

3. Що таке електронний військово-обліковий документ (е-ВОД)?

Це електронний документ, який відображається у застосунку на смартфоні користувача та містить перевірені дані з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

Починаючи з 18 червня його можна буде сформувати самостійно після актуалізації власних даних в електронному кабінеті призовника.

Для отримання консульської послуги електронний військово-обліковий документ має бути достовірним і актуальним, тобто сформованим не раніше, ніж за 3 дні до звернення до консульської установи. Якщо документ старіший за 3 дні, перед зверненням слід заново сформувати його в електронному кабінеті призовника.

Зісканувавши код зі смартфона заявника консул зможе у режимі реального часу отримати підтвердження актуальності військово-облікових даних заявника та можливості отримати консульську послугу.

4. Що робити, якщо електронний кабінет призовника ще не запрацював, але і паперового документа немає?

Громадянин України може скористатися тимчасовою альтернативною опцією: стати на тимчасовий консульський облік чи оновити свої дані консульського обліку, і тоді подати заяву на отримання консульської послуги, не маючи електронного чи паперового військово-облікового документа.

У такому разі не потрібно робити окремий запис в електронній черзі на подання документів для взяття на тимчасовий консульський облік або оновлення даних консульського обліку (такі документи подаються у рамках запису в електронну чергу на відповідну консульську послугу разом із пакетом необхідних для її отримання документів).  

Перелік документів, необхідних для взяття на тимчасовий консульський облік або оновлення даних для перебування на ньому міститься у відповідному розділі на сайті закордонної дипломатичної установи, яка надає цю послугу для мешканців свого консульського округу. 

У разі наявності дозволу на проживання в іноземній державі, громадянин має також додати копію такого дозволу до документів для взяття на облік. 

Важливо уточнити, що загалом така процедура є тимчасовою і діятиме лише до моменту, коли в електронному кабінеті призовника з’явиться можливість самостійного формування електронного військово-облікового документа. З цього моменту прийняття на облік або оновлення даних консульського обліку вже не буде замінювати собою вимогу надання електронного військово-облікового документа.

5. Коли можна не подавати паперовий чи електронний військово-обліковий документ для отримання консульських послуг?

Паперовий чи електронний військово-обліковий документ для отримання консульських послуг можна не подавати у трьох випадках.

По-перше, якщо йдеться про оформлення посвідчення особи на повернення в Україну (т.зв. «білий паспорт»).

По-друге, коли консульська дія вчиняється в інтересах дитини, другий з батьків якої є іноземцем або особою без громадянства.

По-третє, якщо за консульською послугою звертається арештований або позбавлений волі заявник.

6.Що робити, якщо немає не лише паперового військово-облікового документа, а й закордонного паспорта?

Для взяття на тимчасовий консульський облік наявність закордонного паспорта обов'язкова. У такому разі громадянин має дочекатися 18 червня, коли, згідно з повідомленням Міністерства оборони, в електронному кабінеті призовника з’явиться можливість сформувати електронний військово-обліковий документ. Сформувавши такий документ, громадянин зможе звернутися з ним до консульської установи для оформлення закордонного паспорта.

Для громадян, які не мають закордонного паспорта, також залишається доступною можливість оформлення посвідчення особи на повернення в Україну (т.зв. «білий паспорт»).

7. Що таке електронний кабінет призовника, військовозобов'язаного та резервіста та коли він запрацює?

Електронний кабінет призовника, військовозобов'язаного та резервіста — один з методів оновлення військово-облікових даних. Згідно з інформацією Міністерства оборони, електронний кабінет буде реалізований у форматі мобільного застосунку “Резерв+”, який можна буде завантажити лише з офіційних маркетів App Store та Google Play. 

Застосунок для військовозобов'язаних з'явиться 18 травня, аби в кожного була можливість виконати свій обов'язок та уточнити свої контактні дані. Докладні інструкції щодо роботи мобільного застосунку вже оприлюднюються на ресурсах Міністерства оборони: Facebook, Telegram.

В мобільному застосунку для військовозобов'язаних можна буде уточнити мобільний номер телефону, місце фактичного проживання та адресу електронної пошти, як це визначено законодавством. Детальніші роз’яснення містяться у дописах Міністерства оборони у Facebook та відеоінструкції на YouTube.

З 18 червня у застосунку з'явиться можливість після уточнення своїх даних сформувати витяг з реєстру Оберіг з особистими персональними та службовими даними, які зберігаються в реєстрі (електронний військово-обліковий документ, е-ВОД).

З усіх питань щодо роботи застосунку можна буде звертатися у службу підтримки, яку забезпечує Міністерство оборони України. 

Додаткова інформація буде опублікована у день запуску сервісу.

Якщо Ви, читачу, — чоловік призовного віку та вже маєте заброньований візит до нашої установи, обов'язково ознайомтеся з відповідями на поширені запитання та візьміть з собою додаткові документи, передбачені для Вашого випадку. 

🙏У разі ж, коли Вам очевидно, що до часу запланованого візиту виконати вимоги законодавства в частині військового обліку Ви, на жаль, не встигаєте, просимо не забути скасувати запис, чим Ви заощадите власний час і кошти, а також надасте змогу отримати у цей час вкрай необхідні послуги іншим заявникам (жінкам, неповнолітнім дітям, особам похилого віку тощо), і дякуємо за небайдужість до потреб інших. 



                       Поширені питання щодо мобільного застосунку “Резерв+”

                                                                                 Опубліковано 14 червня 2024 року о 14:23         

1. Навіщо потрібен застосунок Резерв+?

“Резерв+” – це мобільний застосунок від Міністерства оборони України для   військовозобов'язаних,   у   якому   можна   зручно   та   швидко   оновити персональні  дані  (номер  мобільного  телефону,  адресу  електронної  пошти, фактичну адресу проживання) без візиту до територіального  ентру комплектування та соціальної підтримки (ТЦКтСП).  У цьому мобільному застосунку громадяни можуть також отримати доступ до інформації про те, які дані щодо них є у реєстрі військовозобов'язаних, призовників та резервістів, який має назву “Оберіг”. 

У цьому мобільному застосунку громадяни можуть також отримати доступ до інформації про те, які дані щодо них є у реєстрі військовозобов'язаних, призовників та резервістів, який має назву “Оберіг”. 

2. Що таке реєстр “Оберіг”?

“Оберіг” – це електронний реєстр, який збирає, зберігає та обробляє дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів для цілей військового обліку. Він  покликаний  запобігти  помилкам  внаслідок  людського  фактору,  та заощадити ресурси держави завдяки цифровізації.

3. Звідки в реєстрі з'явилась інформація про мене?

Дані для реєстру “Оберіг” вносяться працівниками ТЦКтСП з паперових карток обліку військовозобов’язаних, призовників та резервістів. Також дані потрапляють до реєстру з баз Центральної виборчої комісії, Державної  податкової  служби,  Державної  міграційної  служби,  Міністерства освіти і науки, Державної судової адміністрації, Пенсійного фонду, Міністерства соціальної   політики,   Державної   прикордонної   служб,   та   інших   органів виконавчої влади.

4. Як видалити мої дані з мобільного застосунку “Резерв+”?

Ваші   дані   не   зберігаються   на   серверах   мобільного   застосунку,   а відображаються з реєстру Оберіг. Також вони будуть зберігатись на вашому смартфоні у зашифрованому вигляді. Доступ до них ви зможете отримати лише після авторизації через BankID. 

5. Чи можна не оновлювати свою контактну інформацію?

Якщо ви є громадянином України і перебуваєте на військовому обліку, вам в будь-якому випадку необхідно уточнити адресу проживання, номер мобільного телефону, та адресу електронної пошти – відповідно до законодавства України. Це потрібно зробити протягом 60 днів починаючи з 18 травня 2024 року.

6. Як часто потрібно оновлювати мою контактну інформацію?

У разі зміни персональних даних – протягом 7 днів починаючи з дня зміни.

7. Хто має доступ до моєї інформації?  

 Доступ  до  реєстру  “Оберіг”  мають  Міністерство  оборони  України, Генеральний штаб Збройних Сил України, Служба безпеки України та Служба зовнішньої розвідки, а також ТЦКтСП як органи ведення реєстру.    Змінювати  облікові  дані  в  реєстрі  мають  право  лише  уповноважені працівники  районних  ТЦКтСП.  Кожна  така  зміна  підписується  особистим електронним ключем оператора.  

8.   Чи   будуть   відправляти   повістки   за   допомогою   мобільного застосунку “Резерв+”?

Відповідно до законодавства такого поняття як “електронні повістки” не існує, тож в мобільному застосунку “Резерв+” немає такого функціоналу.

9. Які персональні та службові дані можна переглядати?

У мобільному застосунку “Резерв+” ви маєте доступ до таких даних: 

●    Прізвище, ім’я, по батькові;

●    Вид обліку / дата зняття (виключений);

●    Категорія обліку;

●    Дата народження;

●    Відстрочка / бронювання / дата закінчення;

●    Постанова військово-лікарської комісії / дата військово-лікарської комісії;

●    Звання;

●    Код і найменування військово-облікової спеціальності;
● Реєстраційний номер облікової картки платника податків;
●    Унікальний номер у реєстрі Оберіг;

●    ТЦКтСП, де перебуваєте на обліку;

●    Чи подані ви в розшук.

10. Чи є інформація з реєстру Оберіг яка відображається в мобільному застосунку “Резерв+” офіційним документом?  

Наразі інформація в мобільному застосунку “Резерв+” з реєстру Оберіг не є офіційним документом. 

Але з 18 червня у мобільному застосунку з'явиться електронний військово- обліковий  документ,  який  матиме  таку  ж  юридичну  силу,  як  і  паперовий. Слідкуйте за новинами. 

11. Чи достатньо оновлення даних через “Резерв+” для виконання норми  закону  про  мобілізацію  в  частині  необхідності  оновлення  даних протягом 60 днів?

Так. Військовозобов’язані громадяни України мають до 16 липня 2024 року включно уточнити:

●    адресу проживання;
●    номер мобільного телефону;

●    адресу електронної пошти (за наявності). 

Вони можуть це зробити, зокрема, і в мобільному застосунку “Резерв+”. 

12. Як відбувається процес оновлення персональних даних?

Оновлення  даних  в  реєстрі  Оберіг  відбувається  безпосередньо  після першого входу в мобільний застосунок Резерв+.  Після авторизації через BankID ваші персональні дані будуть автоматично підвантажені. А після підтвердження чи редагування їх автоматично передадуть до реєстру Оберіг.

13.   Чи   можливо   повторно   зробити   запит   на   отримання   своїх персональних даних в мобільному застосунку “Резерв+”?

Так,  для  цього  треба  натиснути  “+”  справа  від  інформації  з  реєстру “Оберіг” в мобільному застосунку. Потім натиснути “оновити дані з реєстру”. Так,  у  разі  успішного  застосування  змін,  користувач  бачитиме  останню інформацію щодо себе.

14.  Наскільки  безпечним  є  використання  мобільного  застосунку “Резерв+”?

Мобільний застосунок “Резерв+” успішно пройшов всі необхідні перевірки безпеки,  підтвердивши  високий  рівень  захисту  даних,  та  отримав  атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (КСЗІ). 

Це свідчить про те, що ми дбаємо про вашу безпеку та конфіденційність. Ви можете бути впевнені, що ваша інформація надійно захищена.

15. Як забезпечується захист моїх персональних даних?

Мобільний  застосунок  “Резерв+”  побудований  так,  що  на  серверній частині взагалі не здійснюється зберігання персональних даних користувачів.  При цьому інформація передається виключно у зашифрованому вигляді. Серверна частина системи розгорнута в хмарній інфраструктурі, яка має необхідні сертифікати безпеки, у тому числі й атестат відповідності комплексній системі захисту інформації (КСЗІ).

16. Що означає статус “У розшуку”?

Статус   “У   розшуку”   у   мобільному   застосунку   “Резерв+”   зазвичай присвоюють тим, хто порушив правила військового обліку. В такому випадку радимо користувачам звертатися до ТЦКтСП, в якому ви стоїте на обліку. Проте, якщо користувач є дійсним військовослужбовцем, то такий його статус  є  помилкою.  Команда  мобільного  застосунку  “Резерв+”  налагоджує взаємодію між реєстрами, щоб усі військові були виключені з обліку.

17. Що означає статус “Уточнюється” чи “Потребує уточнення”?  

Цей  статус  означає,  що  громадянин  є  в  реєстрі  Оберіг,  проте  не закріплений за жодним

 з ТЦКтСП. В такому випадку користувачам варто звернутись до ТЦКтСП за місцем реєстрації та надати      їм      необхідні    документи:   https://www.mil.gov.ua/kontakti/oblasni-vijskomati.html.  

Записатись в електронну чергу до ТЦКтСП можна тут:   https://q.mod.gov.ua/registration-place.  Після уточнення даних, ТЦКтСП оновить інформацію в електронному реєстрі “Оберіг”, а відповідно, оновлений    статус буде автоматично автоматично підвантажений до мобільного застосунку.

18. Що означає статус “Виключений з обліку”?  

Цей    статус    присвоюється    військовослужбовцям,    непридатним   до військової  служби  за  висновком  військово-лікарської  комісії,  а  також  тим громадянам України, хто досягнув 60 років. 

На цих громадян не поширюються правила щодо військовозобов'язаних.  Для військовослужбовців Міноборони готує інший мобільний застосунок, а саме “Армія+”.

19. Що робити у разі отримання сповіщення “Дані в реєстрі Оберіг не знайдено”?   

Це повідомлення означає, що дані щодо користувача не оцифровані або ж внесені некоректно. У такому випадку користувачу необхідно звернутися до ТЦКтСП, в якому він/вона стоїть на обліку. Для зручності радимо записатись в електронну чергу   до ТЦК та СП: https://q.mod.gov.ua/registration-place

20. Чи можна вважати мобільний застосунок “Резерв+” електронним кабінетом військовозобов’язаного?   

Так, електронний кабінет військовозобов’язаного наразі реалізований у форматі мобільного застосунку “Резерв+”. Постанова,   яка   врегульовує   функціонування   мобільного   застосунку, прийнята 10 травня 2024 року. Інформація щодо постанови та її текст становить інформацію з обмеженим доступом, тому постанова не оприлюднювалась.

Також   функціонування   мобільного   застосунку   регулюється   наказом Міністра від 29 квітня 2024 року про створення інформаційно-комунікаційної системи для доступу до електронного кабінету військовозобов’язаного.

21. Якими нормативно-правовими актами регулюється функціонування “Резерв+”?  

Перш за все це Закон України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних  та  резервістів»,  який  визначає  поняття  електронного кабінету   військовозобов'язаного.   Кабінет   наразі   реалізовано   у   форматі мобільного застосунку “Резерв+”. Постанова,   яка   врегульовує   функціонування   мобільного   застосунку, прийнята 10 травня 2024 року. Інформація щодо постанови та її текст становить інформацію з обмеженим доступом, тому постанова не оприлюднювалась. Також   функціонування   мобільного   застосунку   регулюється   наказом Міністра від 29 квітня 2024 року про створення інформаційно-комунікаційної системи для доступу до електронного кабінету військовозобов’язаного.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux